Rabu, 16 Januari 2013

JIN ISLAM DI PONDOK THURASIAH

pengalaman baru

beberapa hari yang lalu...sesudah solat subuh....tel berbunyi awal pg....saya pun tertanya-tanya..sapa msj awai2 pagi ni...bila buka msj...kawan dari pendang..dia tok guru pondok thurasiah di pendang...dlm msj tu :
assalamualikum..dia koi kasaq..semalam dia sapu kain atas muka budak tu..pas tu ketuk besi kat luar asrama..saya pun jawab.. ust bg depa baca manzil..lalu ust tu kata..mcm ni la..ust khirrul mai la tengok sat lgu mn nk buat..sy pun jawab :insyaAllah..sy atuq masa tengok.

sebelum kejadian tu..pelajar ni selalu dengar orang bagi salam kat dia..tiap2 malam dia akan dengar orang bg salam.yang peliknya orang lain tak dengar pulak.saya pun pelik..malumlah ilmu tak banyak..seminggu sebelum kejadian diatas, saya dah cek pelajar tersebut dengan ruqyah.ternyata tidak ada apa-apa gangguan dalam tubuh pelajar tersebut..bila dapat msj..saya pun buntu!!!!

lalu Allah gerakan hati saya untuk rujuk kes ni pada guru saya...guru RITEQ (ustaz Shah) .saya ceritakan kes tersebut .Alhamdulillah..saya mendapat tunjuk ajar dan pencerahan dari guru. berbekalkan ilmu yang di ajarkan pada saya ..saya menuju ke pondok pada malam isnin bersama seorang rakan perawat.(farid). saya kata : jom p tangkap hantu.(gurau saya)

jam 10 malam kami pun sampai di kawasan pondok yang agak gelap dan terpencil. kawasannya di kelilingi pokok getah dan kelapa sawit. jalam menuju ke pondok agak gelap kerana tiada lampu jalan.
bila sampai saya minta pada ustaz (guru pondok) untuk masuk ke dalam surau. lalu saya bacakan ZINK pada rawan perawat seperti yang diajarkan oleh guru saya dan saya mohon Allah beri kami petunjuk..tiba2???

rakan perawat kata..ustaz ada orang berjubah putih..
saya: ya ka.erm...erm...lalu saya gunakan beberapa teknik dan jin tersebut di pindahkan ke tempat lain.keesokan harinya saya tanya kepada ustaz ..pelajar tu kena ganggu tak lg..usaz bg tahu, pelajar tersebut dah tak kena ganggu dah..
alhamdulillah..puji syukur kepada Allah yang maha berkuasa atas tiap2 sesuatu.terima kasih kepada Guru Riteq yang banyak membantu dan memberi tunjuk ajar serta memberi semangat .



catatan pada 17.01.2013
oleh : khairrul anwar (wakil RITEQ alor setar)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan