Ahad, 20 Januari 2013

JIN SAKA SEDIH

Bismillahirahmanirrahim..segala puji bagi Allah tuhan semesta alam...

Awai bulan lalu seorang kakak dari langkawi tel saya..saya namakan kat sini kak R ya..dia bagi tahu saya dia dah sakit lama sangat..saya tak berapa ingat 6 @ 8 tahun jugak la..dalam perbualan tel tu..saya tanya sakit macam mn tu kak...katanya dia selalu panas kat bahu dan banyak lagi yang di cerita..kak R kata dia dah banyak tempat pi buat rawatan..tapi....sakit haynya berkurangn sahaja...sebab sakit yang terlalu lama ..kak R minta untuk belajar merawat.Dia dan suami..saya yang jahil ni terkedu juga la..apa yang saya nak ajar..tapi atas permintaan dan hajat..saya mula kumpulkan apa yang pernah saya belajar dari mula sasas rawatan sebab kak R & suami belum ada asas. Setelah persetuan tarikh, tibalah hari yang di janjikan..

Pada sesi pagi saya yang serba kekurangan ni mulakan penerangan mengikut modul yang pernah saya pelajari. Setelah selesai sesi penerangan saya terangkan teknik-teknik yang ada dalam modul tersebut.dalam penerangan saya..saya selitkan dengan praktikal secara ringkas supaya nampak lebih jelas. Setelah selesai saya terangkan dan saya tunjukan teknik-teknik yang ada dlam modul tu, tibalah masa kak R & suami buat praktikal. Saya pun minta suami kak R rawat isteri dia. Suami kak R pun mulakan rawatan dan say cuma membantu.Alhamdulillah..ada kesan semasa praktikal rawatan tu. tapi saya masih tak puas hati sebab saya rasa ada sesuatu yang memdiamkan diri dalam tubuh kak R.setelah sesi praktikal selesai saya pun ambik alih merawat. Saya mulakan dengan ruqyah di kepala kak R dan ada sedikit kesan gangguan jin. saya masih tidak puas hati..semasa kak R tel saya hari tu, saya dah cek dlu..apa yang saya dapat kesan adalah kes SAKA. dalam kebuntuan saya bacakan ZINK. kemudian kak R kata makin sakit.Saya buntu !!!

Dalam kebuntuan saya mohon pada Allah petunjuk. Saya bagi tau Kak R..
saya: kak pejam mata.kita doa kepada Allah. kita minta Allah tunjukan apa yang ada dalam badan kak.
kak R : baik.
selepas mata di pejam  tiba-tiba kak R menangis ....saya pun kata dalam hati ..adoi...kerasukan la pulak
lalu saya minta untuk dialog
saya: siapa kamu.dia menagis... daim jangn tereyak(menangis)
jin saka : makin kuat pulak tereyak
saya: diam ..diam..cakap dengan saya.
jin saka: terus tereyak..
saya: saya terus pujuk jin tersebut diam dan cakap dengan saya.dia tak mau bagi kerjasama juga. terus tereyak.lama jugak dia tereyak.saya buntu!!! saya pun tel rakan perawat..sunan ampel (farid) minta dia bantu..lepas saya tel farid dia lag kuat tereyak.hampir sejam..saya teringat teknik pasak yang diajar guru riteq .saya gunakan teknik ni..dia mula berkasar sikit.Kak R tepis besi yang saya letak atas kepala dia. saya pun kata dalam hati..ada kesan ni..lalu saya gunakan teknik toreh...he..he.dia tarik kaki.saya pun minta bantuan suami kak R untuk bantu saya pegang kaki dia...terus jadi kuat dan garang.

dalam garang2 tu..kak R tendang suami dia.he..he..kean sebiji..saya pun kena sebiji.he..he..tak dan elak.lepas tu jin saka tu kata
jin saka:aku benci hang.pasai pa hang bawak aku mai sini.
saya: pasai pa benci dia.
jin saka: aku benci dia,aku nak tendang dia,aku nak bunuh dia.
saya: saya pun kata..hg benci dia sebab hang nak kat bini dia.
jin saka: hang kalut apa.lepas tu dia buang jam di tangan dan baling kat suami dia.habis benda di lempar sampai kerusi yang saya duduk pun dia lempar kat suami dia.
saya:jangan marah dia. saya pun minta suami kak R keluar. tinggai saya dan dua kawan saya .lepas tu baru la jin tersebut mau berdialog.saya pun pujuk jin tersebut untuk masuk islam saya janji pndahkan dia ke suatu tempat yang paling indah..
jin saka: dia berdolak dalih mcm-mcm. lalu saya puji dia dan tawarkan islam.dia pun setutu.saya ajarkan dua kalimah syahadah.
saya : sekarang kamu dah islam.jadi saya minta kamu tinggalkan tubuh pesakit ni.
jin saka: aku sayang la nak tinggai dia..lama dah aku dok dengan dia.
saya: tak pa.kamu keluar dan insyaAllah nnt di tempat baru Allah akn gantikan kepada kamu dengan yang lebih baik.
jin saka: baiklah..aku setuju.
saya pun azan pada telinga kak R kemudian jin tersebut pun keluar.saya pun ucapkan Alhamdulillah..bila kak R sedar saya pesan kepada dia supaya solat sunat dua rakaat dan sujud syukur.kak R bg tahu masa saya guna teknik pasak dia rasa berdengung kepala dan rasa sakit masa toreh. kata kak R ni kali pertama dalam rawatan dia kerasukan.alhamdulillah...puji syukur pada Allah .saya minta pada kak R untuk kongsi pengalaman ni dalam bolog saya .cerita ni saya dah ringkaskan ,mudah2an ada manfaatnya buat semua yang membaca.


buah cempedak di luar pagar
ambik galah tolog jolokan
saya budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukan

dicatat pada 21.01.13
oleh :khairrul anwar

2 ulasan:

  1. salam, banyak nak kena belajaq ngan ustaz ni..hehehe..
    Jalaludin Langkawi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam..saya pun masih belajar..sekadar nak kongsi2 apa yang ada tu insyaAllah

      Padam